Lønsystem – Hvilket skal du vælge?

istock-1155381853

Hver eneste måned skal godt 3 millioner danskere modtage en lønseddel. Efterhånden er hele processen digitaliseret med et lønsystem, og alt fra timeregistrering, lønsedler og indberetninger til SKAT foregår online.

Det er alt sammen en kæmpe hjælp i hverdagen, og lønadministrationen er i den grad blevet effektiviseret. Det ændrer dog ikke på, at der er mange danske lønsystemer at vælge mellem. Men hvilket skal du vælge?

Her får du nogle bud på, hvad et lønsystem skal kunne, og hvilke funktioner de kan have.

Det kan du forvente af et lønsystem

Det vigtigste i et lønsystem er, at du kan minimere lønafregninger til kun få trin. Det kan typisk lade sig gøre på grund af en brugervenlig platform, hvor du uden problemer kan tilføje medarbejdere, lade deres lønsedler, registrerer fravær og tilføje personalegoder.

Disse simple funktioner i danske lønsystemer viser sig meget hurtigt at være til stor gavn, da du vil opleve med det samme, at det lønadministrationen bliver markant effektiviseret.

De forskellige lønsystemer

Som nævnt er der mange lønsystemer. Derfor opridser vi her nogle af de mest anvendte, hvilket forhåbentlig kan give dig en idé om, hvilket lønsystem der ville være bedst for dig og din virksomhed.

Dataløn er et af de ældste lønsystemer, og det er tydeligt, at de haft mange år til at forbedre deres løsning. Systemet er udviklet af løneksperter, og de kan enten hjælpe dig eller lave lønnen for dig.

Danløn er særlig relevant for mindre virksomheder, da det er både billigt og meget nemt at anvende.

Zenegy er et af de nyere, danske lønsystemer. Her er der kredset for innovationen, og du bliver tilbudt en lang række funktioner og integrationer.

Der er selvfølgelig mange flere at vælge mellem, og der er uden tvivl et lønsystem, der er perfekt til lige præcis din forretning.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Sidebar

Vores kunder siger

Morten Bøjland

Stifter og ejer – Kirppu Danmark ApS

”Vi har et rigtig godt samarbejde med Pivot Partner, som laver al vores bogføring og regnskab samt klargøring til revisor. Vi er gået fra at være en mindre iværksættervirksomhed til, at vi i dag har 10 selskaber og mere end 100 ansatte.”

Jacob kam

KAM Photographers

“Samarbejdet med Pivot Partner giver stor fleksibilitet og kontrol over udgifterne til bogholderi uden at gå på kompromis med kvaliteten. Samarbejdet er tæt og personligt i det daglige, og vi betragter Pivot Partner som vores eget bogholderi, der altid er til rådighed.”

Elisabeth Staffeldt

Bodano Publishing & Communication ApS

”Pivot Partner står for min bogføring, moms og lønudbetaling. Det sparer mig en masse tid, og det er betryggende, at de varetager det. Jeg modtager altid opgørelser til tiden og får hurtigt svar på henvendelser. Jeg kan varmt anbefale Pivot Partner.”

Læs flere anmeldelser

Clear
Cache