Lønsystem – Hvilket skal du vælge?
Hver eneste måned skal godt 3 millioner danskere modtage en lønseddel. Efterhånden er hele processen digitaliseret med et lønsystem, og alt fra timeregistrering, lønsedler og indberetninger til SKAT foregår online.
Det er alt sammen en kæmpe hjælp i hverdagen, og lønadministrationen er i den grad blevet effektiviseret. Det ændrer dog ikke på, at der er mange danske lønsystemer at vælge mellem. Men hvilket skal du vælge?
Her får du nogle bud på, hvad et lønsystem skal kunne, og hvilke funktioner de kan have.
Det kan du forvente af et lønsystem
Det vigtigste i et lønsystem er, at du kan minimere lønafregninger til kun få trin. Det kan typisk lade sig gøre på grund af en brugervenlig platform, hvor du uden problemer kan tilføje medarbejdere, lade deres lønsedler, registrerer fravær og tilføje personalegoder.
Disse simple funktioner i danske lønsystemer viser sig meget hurtigt at være til stor gavn, da du vil opleve med det samme, at det lønadministrationen bliver markant effektiviseret.
De forskellige lønsystemer
Som nævnt er der mange lønsystemer. Derfor opridser vi her nogle af de mest anvendte, hvilket forhåbentlig kan give dig en idé om, hvilket lønsystem der ville være bedst for dig og din virksomhed.
Dataløn er et af de ældste lønsystemer, og det er tydeligt, at de haft mange år til at forbedre deres løsning. Systemet er udviklet af løneksperter, og de kan enten hjælpe dig eller lave lønnen for dig.
Danløn er særlig relevant for mindre virksomheder, da det er både billigt og meget nemt at anvende.
Zenegy er et af de nyere, danske lønsystemer. Her er der kredset for innovationen, og du bliver tilbudt en lang række funktioner og integrationer.
Der er selvfølgelig mange flere at vælge mellem, og der er uden tvivl et lønsystem, der er perfekt til lige præcis din forretning.